16 May 2009




16 comments:

  1. ...süper denge...ama doğal olarak zaten hayatta bir dolu tehlikeli şeyler var...bu tür extra yaşama katkısı olmayan tehlikeli şeylere ne gerek var anlamam hiç..

    ReplyDelete
  2. zoru hemen yaparız, imkansız zaman alır. görür görmez bu cümle geldi aklıma. :)

    ReplyDelete
  3. acaba iki sandalyenin ayaklarında dengede duran bu adam kendi içinde de bu kadar dengede midir? Ya da çok öğretilmiş dengeler mi kazınmış beynimize? Anormal midir böyle bir girişimde bulunan adam? Peki ya ben kendi içimde böyle bir denge kurmuşsam daha tehlikeli değil mi bu durumdan? Ve bunun gibi birçok soru...

    ReplyDelete
  4. Denge oyunu. Yükseklik korkusu. Adrenalin.

    ReplyDelete
  5. Bir bacanin uzerine yemek masasi koyup onun da uzerine koyulan iki adet sandalyenin iki ayaklari uzerindeyken tepesine cikan (ve bunu akil eden) zihniyeti ve beraberinde bu fotografi ceken kisiyi selamliyorum.

    ReplyDelete
  6. Çok yüksek bir binanın tepesinde buldum kendimi. Koydum bacanın üzerine masayı, onun üzerine de sandalyeleri. Dengeye çıktım. Başardım, harika bir duyguydu. İçimde bir coşku, bir mutluluk.. Peki ya şimdi, şimdi ne olacak dedim.. İndim aşağıya. Toparladım malzemeleri, kenara koydum. Bir sonraki şovuma doğru yola çıktım.. Bir yolculuktu bu, anladım. İçsel dengemi bulana dek sürecek..

    ReplyDelete
  7. Buster Keaton oldugunu dusundurdu bkz. fotograftaki abinin melon sapkasi ve bir bina uzerinde yaptigi anlamsiz akrobasi. Ki kendisin aslen vodvil oyuncusu oldugu ve durum komedisi yaptigi dusunulurse ata yadigari olarak ve de alamet-i farikasi sapkasi bu kanimi ancak kuvvenlendiriren bir unsur oluyor. Donem de tam sanayilesme donemi ve insanlar bu hiz icerisinde bocalamis durumda. Onun icin belki de su anlamsizliga insanoglunun o donem yukari yukari giden binalar, daha daha daha daha hizli giden tasitlar vs icerisinde kimlik bunalimi yasamasi ve aslinda cok da ici dolu olmayan bir guldurucunun farkinda olmadan, toplu bilinci yansitarak bunun uzerine gidisi diyebiliriz belki. Kaldi ki ayni donemlerden olan Chaplin cok daha nitelikli islere imza atmisti ki en sonunda her guzel sey gibi onu da bu ulkeden kacirdilar diyecegim ama hadi haksizlik olmasin o kadar.

    Mamafih, hakikaten deli, manyak Cin akrobatlari da vardir Six Flags'ta belese izlemistim sovlarini, cidden inanilmaz bir seydi ha geriye ne kaldi dersen hic bir sey. Illa kalmamali mi o da ayri tabii. Hani her akrobasi sovu da mesaj kaygili mi olmali baska bir derin tartismanin urunu. Ya da oyleyse 19 Mayis'inda her yilin pek sevgili gencligimizin kule yapip iman dolu goguslerinden Turk bayragi cikarmasini hala gozlerimiz yasli seyretmemiz gerekiyor bence o halde.

    Ama yine de bu bina ve akrobasinin babasini su an ismi aklima gelmeyen bir Fransiz abi yapiyor... Annem olsam "ya bir dussen" derdim abiye soyle gozlerimi inanmaz inanmaz yapip ama illa da anac bi' sevgiyle bakip. Alla alla!

    ReplyDelete
  8. ...catilama olcutu birimsiz hicsiziyatlikla kesistikce momentum kirilmasi yaratan tepeleme bakis acisi agirligin hafifligini hafifligince agirliklandirarak modernitenin apartmanlastirma evrimine olcu katar.
    !!! yukaridaki!!!
    gokyuzune vida
    sadece amuda kalkma pozisyonunla bir sonraki anormaliteyi dengeleyebilirsin ki bunu yere basmalarla orneklendiren her normal senin sirkiyatinda saskinlama unlemlerini kendisinden sana kaptirir.dengelemini yaratmaya calisan her canli da havada asili kalma figuru bir tutunma semboludur.ki onu taciz ve tahrik eden nerden tutundugunun belli olmamasidir.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Denge/dengesizlikten çok, yükseklik çarptı gözüme benim. Hani bazen nefes almak istersin de alamazsın ya. Feraha, boşluğa çıkmak istersin çıkamazsın. Bir boşlukta haykırmak istersin sesin kısılıncaya kadar. İçindeki kiri akıtmak istersin kimsenin göremeyeceği bir yere. Bu yükseklik işte tam orası.

    ReplyDelete
  11. evet denge super, harika, muhtesem ama amac ne? fayda ne? yaptin da ne oldu? hayatini tehlikeye atacak kadar goze aldigin sey nedir yani? Guiness rekorlari gibi sacma...

    ReplyDelete
  12. İnişi, oraya çıkışından ve öylece duruşundan daha zor olmuştur emnim. Bence onu görebilseydik...

    ReplyDelete
  13. Bence çok dengeli bir fotoğraf....

    ReplyDelete
  14. bu kareyi değil de elimde olmadan bir önceki ya da bir sonraki kareyi düşünmeden edemiyorum

    ReplyDelete
  15. işte son nokta diye düşünür insan ,ama inanın bunu başarılı deneyen insan daha zorunu yapmak istiyecektir.insan doyumsuz bir hayvandır

    ReplyDelete